torstai 19. toukokuuta 2016

#UJT2016: Kovat odotukset, vielä kovempi taso



Urheilujohtamisen tulevaisuus –foorumia rakennettiin suurella rakkaudella, joten olin enemmän kuin täpinöissäni tapahtumapäivän vihdoin koittaessa. Sää oli juuri sellainen kuin tapahtumaennakossa lupailinkin, eli loistava. 

Parisen tuntia ennen h-hetkeä aloitin moottorimarssini Kaarinan residenssistäni kohti Kupittaan puistomaista liikuntaparatiisia. Ensimmäiseksi kohteekseni valikoitui juna-asema, johon M3 Researchin maajohtaja Auma-ahon oli määrä saapua. Tällä kertaa VR oli vain maltillisesti myöhässä, joten tapahtumalogistiikka tuntui lähtevän liikkeelle oikein hyvin. Asemalta bongasin tietty muitakin tuttuja, joten ei muuta kuin matkaopas Kuuluvaisen johdolla suunta kohti Turun ammattikorkeakoulua. Täytyy myöntää, että reittivalintani ei välttämättä ollut  täysin optimoitu, mutta hyvässä seurassa matka taittui joutuisasti. 
 
Heti alkuun on todettava että olen osallistunut vuosien varrella vähintäänkin kymmeniin seminaareihin ja foorumeihin, mutta todennäköisesti kertaakaan en ole tavannut yhtä montaa tuttua kasvoa kuin mitä tällä kertaa sain kunnian tavata. Foorumiin oli ilmoittautunut yli 250 henkilöä ja arviolta parisen sataa henkeä myös tuli paikalle. Seminaarisalin kapasiteetti muuten oli juurikin tuo 200 henkeä, joten tunnelma oli sopivan tiivis. Osa oli herännyt ennen aamuviittä ehtiäkseen puolille päivin Turkuun. Vahva signaali halusta kehittää itseään urheilubisneksen saralla.

Koska löydät tallenteet koko päivän ohjelmasta YouTubesta (https://www.youtube.com/watch?v=kpc2hUmuZfM & https://www.youtube.com/watch?v=KX0ssrEEq04), nostan tässä bloggauksessa esiin vain muutamia ajatuksia, joita päivän mittaan heräsi. Kokonaisuudessaan päivän anti oli hieno. Vaikka olen, enemmän tai vähemmän, pyöritellyt urheilubisnes ja urheilumarkkinointi teemoja kohta vuosikymmenen, tarttui jälleen jokaisesta esityksestä ainakin jotain uutta liiveihin.

Ensimmäinen erä: Mahdollisuusviestintää, urheilijanäkökulmaa sekä vähän tutkimustakin

Tapahtuman virallinen suojelija, todellinen turkulainen legenda, Ike Kanerva oli joutunut rukkaamaan aikatauluaan, joten tilaisuuden avasi Turun kaupungin edustajan ominaisuudessa tuore liikuntajohtaja Markus Kalmari. Markus toi esiin mm. Kupittaan tarjoamia mahdollisuuksia Turulle. Ja näitähän riittää, sillä urheilualueena Kupittaa on Suomessa omassa kastissaan. Kivenheiton päässä keskustasta löytyy harrastusmahdollisuuksia lähes joka lähtöön. Kun alueelle parhaillaan rakennetaan erittäin toimivalta kuulostavaa palloiluhallia (ja suunnitellaan jättimäistä kampusta), niin lähistöllä asuvana ei voi olla kuin tyytyväinen.

Markuksen jälkeen oli suomalaisen viestintämaailman eturintaman vaikuttajiin kuuluvan Kirsi Pihan vuoro ravistella sporttiväkeä. On aina erittäin freesiä, kun joku urheilupiirien ulkopuolelta tuo hieman erilaista näkemystä tuttuihin juttuihin. Piha korosti puheenvuorossaan medianmuutosta ja erityisesti sen huimaa vauhtia. Tämä vauhti on ollut niin kovaa, että moni yritys on kipuillut viestinnässään uuden maailman edessä. Pihan mukaan kommunikaatio on jo ohittanut tiedon ja elämme todella nopean kommunikaation aikakautta. Tällä hän tarkoitti sitä, että monet väärinymmärryksetkin jättävät vahvoja muistijälkiä, vaikka sittemmin uutisointia olisikin korjattu todenmukaisemmaksi. 

Esimerkki vastaavasta kehityksestä oli Alexander Stubbin some-tilin hakkerointi. Vaikka homma saatiin nopeasti korjattua, oli vahinkoa jo ehtinyt tapahtua. Organisaatiot täytyykin virittää viestinnän näkökulmasta hyvin ketteräksi. Kuten Piha totesi, jos kriisi lähtee liikkeelle vaikkapa iltakymmeneltä, mutta yritys reagoi tähän viestinnällisesti vasta seuraavana aamupäivänä, on se jo auttamatta myöhässä.  Somessa, kun tapahtuu 24/7; Internet ei nuku, kuten klassinen toteamus kuuluu.

Mikä sitten jäi Kirsi Pihan presiksestä päällimmäisenä mieleen? Esimerkkejä ainakin riitti. Finlayson brändin fantastinen turnaround-case on toteutettu vahvoilla kannanotoilla. Doven #SpeakBeautiful –somekamppis oli huikea menestys ja niin edelleen. Piha myös painotti, että hyvässä mahdollisuusviestinnässä ei pelätä keskustelua. Brändien tulee siis olla rohkeita ja käydä keskustelua seuraajiensa (& muiden sidosryhmien) kanssa. Itselleni tuli heti mieleen Orklan fantastinen ”Ei haittaa meitä” – Twitter-reagointi taannoisessa rasismi-casessa.

Ja mites se urheilun konteksti? Tämä jäi tosiaan hieman pienemmälle huomiolle, mutta Pihan silmiin urheilussa negatiivinen uutisointi on selvästi positiivista uutisointia monipuolisempaa. Toki hän korosti myös urheilun ja tunteen vahvaa liittoa ja totesi osuvasti, että aina jos tunne on mukana, on kyseessä jotain arvokasta. Sosiaalista mediaa taitavasti käyttävistä urheilija- ja urheilubrändeistä Piha kävi läpi mm. Ari Vallinin, Kaisa Mäkäräisen, Ellun Kanojen sponsoroiman Petra Ollin sekä Makwan Amirkhanin caset. Lisäksi taustavaikuttajista analyysiin pääsi Valavuoren Aleksi. Mitä sitten ovat sellaiset urheilusta kumpuavat sisällöt, jotka kiinnostavat seuraajia? Rankasti yksinkertaistaen voidaan esiin nostaa mm. viihdyttävyys, monipuolisuus, kannanotot, muiden urheilijoiden tsemppaaminen, itseironia sekä personnallinen tyyli esiintyä somessa.




Erittäin mielenkiintoinen case liittyi myös urheilun ja seksuaalivähemmistöjen väliseen suhteeseen. Perinteisesti lähes tabuna pidetty aihe on viime vuosina ollut melko säännöllisesti pinnalla myös kotimaassa, mutta Pihan esimerkki oli Tukholmasta. Pari vuotta sitten suurseurat Hammarby ja AIK osoittivat tukensa seksuaalivähemmistöille osallistumalla paikalliseen Pride-kulkueeseen. Tämä sai huomiota myös kansainvälisessä mediassa. Seuraavana vuonna AIK kuitenkin vetäytyi kulkueesta, mutta samaan aikaan taas IFK Göteborg päätti lähteä siihen mukaan. AIK on hyvä esimerkki seurasta joka usein osoittaa rohkeutta ja myös käyttää mahdollisuuksiaan vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin. Melko tuore esimerkki löytyisi Ruotsin maahanmuuttokeskustelusta. AIK oli ensimmäisiä seuroja, joka otti turvapaikanhakijoita siipiensä alle. Jalkapalloon liittyvien teemojen lisäksi seuran kannattajat mm. tarjosivat pakolaisnuorille kieliopetusta. Pride-kulkueessa seuran rohkeus kuitenkin ilmeisesti loppui negatiivisten kommenttien takia. Markkinoinnin näkökulmasta nämä ovat haastavia teemoja. AIK:n brändiäkään kun ei usein yhdistetä pehmeisiin arvoihin. Päinvastoin.

"Kommunikaatio on ohittanut tiedon” - Kirsi Piha


Pihan tykityksen jälkeen vuoron sai Suomen kaikkien aikojen menestyksekkäin taitoluistelija Laura Lepistö. Ekonomin analyyttisyydellä, ja omiin kokemuksiinsa peilaten, Laura avasi hienosti urheilijanäkökulmaa sponsorointiin. 

Eräs teema nousi vahvasti esiin Lauran esityksestä. Niin suoraan kuin rivien välistäkin. Tämä oli luottamus. Uransa aikana Laura piti huolen, että tieto muutoksista meni aina ensin kumppaneille. Oli tärkeää, että kumppanit tiesivät muutoksista ennen mediaa. Lisäksi kumppanien kanssa pidettiin säännöllisesti yhteyttä ja palloteltiin erilaisia ideoita. Erityisen onnistuneena yhteistyönä esiin nousi Lauran ja Fonectan välinen kumppanuus. Molemmat osapuolet olivat tuolloin aktiivisia ja Fonectan asiakkaille pystyttiin tarjoamaan todellisia elämyksiä. Itse asiassa niin kovia juttuja, että Fonecta maksoi omasta tahdostaan Lepistölle sopimukseen lukeutuvat mitalibonukset tuplana. Ei varmasti ole muuten sattumaa, että tuolloin Fonectalla vaikutti maan kovimpiin sponsorointiosaajiin lukeutuva Jukka-Pekka Vuori.

Lepistö nosti myös vahvasti esiin suomalaisen urheilun suuriin herrasmiehiin kuuluvan Erkki Alajan, joka toimi Lauran managerina. ”Ykköskorin äijä”, niin kuin veljeni jo jokunen vuosi sitten allekirjoittaneelle Ekistä totesi. Voisin kuvitella, että Ekillä on myös ollut hyvinkin merkittävä rooli siinä, että Laura on päätynyt sittemmin myös itse manageroimaan muita urheilijoita.

”Jätetään passiiviset sponsoroinnit” - Laura Lepistö


Ennen taukoa vielä kotijoukkue Turun ammattikorkeakoulun puolesta pitivät puheenvuoron tilaisuuden isännät Jaakko Haltia & Harri Jalonen. Jaakon ja Harrin esitys keskittyi Arvoa urheilusta –hankkeen tuloksiin. Vähemmän yllättäen allekirjoitan herrojen ydinajatukset. Suomalaiselta urheilulta on usein unohtunut ideologia, joka on kaikessa urheilubisneksessä kovinta ydintä; kaikki rakentuu yhteisöjen ja yhteisöllisyyden varaan.

Kuten Jaakko ja Harri totesivat, urheilua ei voi mitata normaaleilla mittareilla. Urheilun tuoma arvo on jotain enemmän kuin pelkästään se mitä uusin tilinpäätös näyttää. Tästä päästään näppärällä aasinsillalla keskusteluun urheilun ja yhteiskuntavastuun suhteesta. Fakta toki on se, että urheilun luoman arvon generointi konkreettisiksi numeroiksi on vähintäänkin haastavaa, käytännössä lähes mahdotonta. 

Päivän isännät: Haltia & Jalonen


Harri nosti esiin myös pohdinnan aiheesta, joka viimeisen vuoden on ollut lähes päivittäin läsnä päivätyössäni. Urheilijalla/kohteella ja sponsorilla tulee olla hyvä ”match” (tai ”kongruenssi”, jota Harri samasta ilmiöstä käytti).  Tämä korostuu erityisesti milleniaalien kohdalla, jotka ovat hyvin kriittisiä ns. päälle liimatun sisällön suhteen. Toisaalta milleniaalit ovat usein hyvin ahkeria tuottamaan omia sisältöjä. Urheilunkin pitää antaa tälle siis mahdollisuus. Oma mielipiteeni on, että ainakin toistaiseksi seurat ovat vielä usein olleet hieman hukassa tämän ilmiön kanssa. Esimerkiksi Kokkolan Tiikerit joutui joku kuukausi sitten miettimään kantaansa Periscopen käyttöön otteluissaan. Minkä verran (ja minkä tasoista kuvaa) saa striimata tapahtumasta ilman, että se synnyttää konfliktin esimerkiksi seuran omien (maksullisten) tuotantojen kanssa?


”Yhteiskuntavastuussa on kyse nimenomaan uusasiakashankinnasta” - Jaakko Haltia

”Mikä arvo on sillä, että maksaa 200 euroa kausikortista?” - Harri Jalonen

Iso maailma, isot puitteet

Tarpeellisen jaloittelutauon jälkeen siirryttiin kotimaan kentiltä isommille estradeille.

Ensimmäisenä irti päästettiin hyvin ajankohtainen herrasmies; juuri julkistetun eurooppalaisen vapaaottelupromootio European Fighting Challengen mainio toimitusjohtaja Jarno Kukila. Valtaosa kamppailu-urheilusta hiemankin kiinnostuneista suomalaisista on todennäköisistä jo törmännyt EuroFC:hen, joka aloittaa Euroopan valloituksensa lokakuussa Espoosta. Konseptiin kuuluu, että hommaa lähdetään alusta asti tekemään rohkeasti ja isosti. Jatkossa liikevaihdosta tulee Suomesta arviolta 5 %. Kansainvälisestä liiketoiminnasta väitelleenä mieleeni hiipiikin termi: ”born global”.

EuroFC on jo asiakkaani (=M3 Researchin asiakas), joten minulle on syntynyt jo hieman kuvaa siitä millä ammattitaidolla hommaa tehdään. Analyyttisyys ja huolellisuus ovat alusta saakka olleet maailmanluokkaa, joten lähtökohdat menestystarinalle ovat oikein lupaavat. Kun Jarnolta kysyttiin kohderyhmää, niin demografiat (ydinkohderyhmä taisi olla 18-34 vuotiaat miehet) tippuivat kuin apteekin hyllyltä. Toki rikastettuna myös kohderyhmän muilla kiinnostuksen kohteilla (mm. YouTubesta ja pelaamisesta kiinnostuneet).
 
M3 Research on ylpeästi mukana EuroFC:n partnerijoukossa
Toimialan bisnesmalli rakentuu muutaman tulovirran varaan. Nämä ovat tapahtumien lipunmyynti, sponsoritulot sekä erityisesti lajille ominainen sisältöjen digijakelu. Skaalautuvuus tulee nimenomaisesti striimeistä, joiden Kukila näkee olevan tärkein yksittäinen elementti. UFC:n ennätys on muuten 1,5 miljoonaa myytyä tilausta (PPV) yhdelle tapahtumalle. Jos hinta per tilaus on vaikkapa 5 euroa, niin pieni kertolasku antaa suuntaa mittakaavasta, jossa liikutaan. Edellä mainittujen tulovirtojen päälle tulee sitten vielä oheistuotemyynti.

Jos joku suomalainen konsepti halutaan lanseerata isosti, niin EuroFC on malliesimerkki siitä miten homma tulee hoitaa. Berliinin lanseerauksessa oli paikalla mediaa yhdeksästä eri maasta. Vuorokauden sisällä lanseerauksesta noin 300 eri nettisivulla oli ollut jo juttua tapahtumasta. Arvio näiden tavoittavuudesta (reach) on noin 100 miljoonaa henkilöä. Foorumipäivänä tuo reach oli jo kivunnut 200 miljoonaan henkeen ja lisää tulee joka päivä. Kova juttu on se, että näissä luvuissa ei edes ole sosiaalinen media mukana.

Yleisöstä toki, kunnon seminaari-/foorumihenkeen sopivasti, myös hieman haastettiin puhujaa. Kuvioon liittyy luonnollisesti riskejä, kuten esimerkiksi se, että vapaaottelu kiellettäisiin jossain maassa tai joku sheikki Lähi-idästä päättää tehdä vastaavan kuvion vielä isommin. Nämä skenaariot ovat kuitenkin melko epärealistisia. Myös UFC on ilmeisesti suhtautunut uuteen tulokkaaseen positiivisesti, sillä organisaatiossa nähdään että lajin uudet seuraajat satavat myös heidän laariinsa.

Vaikka en ole vapaaottelua vielä kovinkaan pitkään seurannut, niin olen huomannut, että Suomessakin vaikuttaa jo useampia eri promootioita. EuroFC:n näkökulmasta paikalliset pelurit ja ruohonjuuritaso ovat erittäin tärkeitä. Isossa kuvassa on lajin tulevaisuudelle tärkeää saada yhä isompia massoja mukaan seuraamaan tapahtumia ja tässä paikalliset tapahtumat ovat suureksi avuksi.


”Vaatimustason on oltava valtavan kova” - Jarno Kukila


Seuraavaksi estradin otti haltuun Uplausen Veli-Pekka Marin. Yrityksen bisnes perustuu kannattajien paremman osallistamisen mahdollistaviin teknologioihin. Brändit, jotka aktivoivat sponsorointi-investointejaan nimittäin muistatetaan Marinin mukaan noin kymmenen kertaa paremmin.

Marinin setti oli hyvä johdatus siihen mitä lähitulevaisuudelta on odotettavissa. Urheilua seurataan pääosin kolmessa paikassa. Stadionin ja kodin lisäksi puhutaan third venuesta. Suomeksi esimerkiksi ravintoloista. Haaste urheiluseuroille on se, että kotikokemus on nykyään jo niin hyvä, että se luo suurta painetta tapahtuman järjestämiselle. Toisin sanoen, on helppo ratkaisu jäädä kotiin ja katsoa matsia kotisohvalta, koska lähetysten laatu on jo niin kovalla tasolla. Tämä on yksi tekijä sen taustalla, että esimerkiksi NFL:ssä on käytetty rajoitusta jonka mukaan matsia ei televisioida (ainakaan tietyn alueen sisällä) mikäli häkki ei ole vähintäänkin lähelle täynnä. 

Marin maalaili kuvaa siitä, että jatkossa stadioneista saatetaan tehdä nykyistä pienempiä, sillä yhä suurempi määrä katsojia seuraa matseja muutoin kuin paikan päällä. Tämä luo lisätilausta erilaisille fan parkeille, joihin ihmiset kokoontuvat katsomaan matseja jättiskriineiltä. Näitähän on jo vuosia ollut jokaisen suurtapahtuman yhteydessä. Jatkossa tulee myös mahdollisesti urheiluteattereita, jotka mahdollistavat katsojille virtuaalisesti 360 asteen stadion kokemuksen.
 
Tulevaisuuden stadikat voivat näyttää vaikkapa tältä
Tällainen kehitys olisi toisaalta helppo nivoa yhteen sen kanssa, että jo nyt monissa kaupungeissa stadionien yhteyteen on rakennettu ostoskeskuksia ja ravintolakeskittymiä. Jatkossa samaan yhteyteen voi syntyä mahdollisesti myös esimerkiksi huvipuistoja. Asuin vuonna 2004 Lissabonissa ja jo silloin EM-kisoja varten rakennettujen stadionien yhteydessä oli erilaisia ostoskeskusratkaisuja. Samaahan toki mietitään esimerkiksi Helsingin (=HIFK:n) uuden hallin kohdalla.

Jos Marinin maalaama visio toteutuu, niin jatkossa hi-tech stadioneilla pelattavien matsien katsomisesta paikan päällä joutuisi maksamaan nykyistä suurempaa lipunhintaa (niukkuuden laki). Itse asiassa tämä keskustelu oli sellainen, joka herätti hyvinkin paljon mielipiteitä jälkipeleillä.  Kolikon toinen puoli kun on se, että kalliimmat liput pudottaisivat stadioneilta todennäköisesti pois paljon HC-kannattajia, jotka taas luovat tapahtuman tunnelman. Tällä taas on ratkaisevankin tärkeä vaikutus urheilutapahtuman elämyksellisyyden näkökulmasta.

Presiksen aikana kuultiin myös mielenkiintoisia nostoja urheilun TV-diilien tulevaisuudesta. Ilmassa on signaaleja siitä, että eksklusiiviset ja pitkät TV-diilit tulevat murtumaan. Tämä näyttää jopa todennäköiseltä nyt, kun Twitterin, Facebookin ja Amazonin kaltaiset jättiläiset ovat hypänneet mukaan urheiluviihdebisnekseen. Koska esimerkiksi Facebookin ydinbisnes keskittyy käytännössä käyttäjätietoon, sen jalostamiseen ja myymiseen eteenpäin, niin tämä näkynee urheilun seuraajille niin, että FB tulee tarjoamaan urheilulähetyksiä ilmaiseksi. Toisaalta seurat tulevat tulevaisuudessa myös striimaamaan yhä enemmän itse. Näiden tekijöiden seurauksena Marin ennusti maksukanaville kuolemaa.

Lopuksi Marin vielä nosti esiin klassikkocasen Red Bullista (tästä bloggaukseeni ko. ilmiöstä: http://kuuluvainen.blogspot.fi/2015/03/tarina-punaisesta-harasta-miten-red.html) sekä avasi hieman e-sportsin räjähdysmäistä kasvua. Keskustelin muuten joku viikko sitten Urheilulehden mainion Jukka Rönkän kanssa elektronisesta urheilusta. Jaoimme yhteisen näkemyksen siitä, ettei e-sportsin läpimurto ole enää aikoihin ollut heikko signaali. Aihetta onkin käsitelty lähes jokaisessa sporttibisnestapahtumassa, johon olen viimeisen vuoden aikana osallistunut. Globaalit kasvuluvut ovat jäätävän kovat ja Marin visioikin, että parhaat pelaajat tulevat tienaamaan tulevaisuudessa enemmän kuin Lionel Messi nyt. Jenkkiyliopisto ovat alkaneet jo myöntää stipendejä e-sports lupauksille.

”Somessa kaikki on mitattavaa. Miksi ei sisällytetä sponsseihin? -Veli-Pekka Marin


Seminaaripäivän viimeisenä key notena esiintyi espanjalainen Pedro Duarte. Kaverin ansioluettelo on melkoisen kova, sillä Pedro on toiminut digipomona seuroissa kuten FC Barcelona, Real Madrid ja AC Milan. Tässä valossa oli hauskaa, että kaveri avasi puheenvuoronsa ilmoittamalla, ettei itse asiassa pidä lainkaan futiksesta. 

Duarte nosti esiin mm. sen, miten jalkapalloseurassa työskentely eroaa ns. normaalibisneksessä työskentelystä. Futiksessa viimeisimmän ottelun tuloksella on erittäin merkittävä rooli siihen miten seura viestii seuraavalla viikolla. Huono peli muuttaa viestinnän tyylin kokonaan, sillä seura tietää saavansa kannattajiltaan äärimmäisenkin kriittistä palautetta lähipäivinä. Seuran on siis parasta näyttäytyä nöyrempänä kuin mitä se tekee taas voitetun matsin jälkeen. 

Ohjenuorat sisällöntuotantoon

Suurseuroissa on myös kiinnitettävä paljon huomiota viestin lokalisointiin. Viestejä ei voi kääntää suoraan sanasta sanaan vaan myös kulttuurillinen konteksti täytyy ymmärtää. On merkittäviä maakohtaisia eroja siinä, paljonko pelaajien yksityiselämää käsittelevää sisältöä voidaan julkaista tai millä tyylillä kannattajille voidaan puhua. Duarte myös korosti, ettei sisältö voi olla liian päälle liimattua. Kannattajat ovat hyvin herkkiä tunnistamaan liian kaupalliset sisällöt. Tällaisista sisällöistä seuraa vain hylkivä reaktio, sillä kannattajat kokevat, että heistä pyritään vain hyötymään.  Olen joskus aiemmin käyttänyt vastaavasta esimerkkinä casea, jossa muistaakseni Rio Ferdinand ja Snickers tekivät liian kaupallisen yhteistyön. Tämä kääntyi lopulta brändiä vastaan, eikä Rionkaan henkilöbrändi ainakaan parantunut kyseisen kamppiksen seurauksena. 

Katsaus sportin digirooleihin

Duarte painotti, että sosiaalisen median täytyy pystyä tarjoamaan kannattajille uusia kokemuksia ja että kannattajien ja seurojen välinen suhde on emotionaalinen, ei rationaalinen. Kannattajille ei saa yrittää suoraan myydä mitään, jos haluaa saada näistä sitoutuneempia seuraa kohtaan. Tämä pohdinta linkkautui hyvin Harri Jalosen nostoihin milleniaaleista, joita myös Duarte sivusi esityksessään. Toisaalta Pedron esityksessä oli yhteneväisyyksiä juuri ennen häntä esiintyneen Veli-Pekka Marinin nostoihin maksutelevision haasteisiin ja suoratoistopalveluiden nousuun. Lopuksi Duarte toki esitteli vielä edustamansa Sportacamin palveluita.


"I don't like football at all" -Pedro Duarte


Summasummarum, oli mahtava päivä. Hienoja ihmisiä, loistavia puhujia. Pakkohan tälle on saada jatkoa, joten eiköhän ensi vuonna nähdä hashtagin #UJT2017 merkeissä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti