Urheilubisnes tuntuu ylittävän Suomessakin uutiskynnyksen yhä useammin. Hienoa, että tätä nykyä juttuihin haetaan myös analyyttisempaa kulmaa. Erityiskiitokset tästä pitää laittaa Kauppalehden Emil Elon suuntaan, vaikka toki moni muukin urheilu-/taloustoimittaja on viime vuosina kontribuoinut keskusteluun. Allekirjoittanutkin on antanut viime viikkoina useamman haastattelun urheilubisneksen mahdollisuuksiin ja haasteisiin liittyen.
Tässä pari juttua viime viikoilta aiheen tiimoilta. Palaute on ollut jopa hämmästyttävän positiivista. Haistan muutoksen tuulia ihmisten ajattelutavoissa ja se on kuulkaas hieno asia se:
Kauppalehti 23.3.2016: Suomalaisyritykset eivät osaa hyödyntää urheiluyhteisöjä- "Loistavia kanavia"
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomalaisyritykset-eivat-osaa-hyodyntaa-urheiluyhteisoja---loistavia-kanavia/aFMYnXga
Turun Sanomat 2.4.2016: Urheiluseurassa bisnesäly sumenee: Urheilu on riskibisnestä, mutta ei sentään tähtitiedettä
Uusia blogiaiheita pyörii päässä useampia. Kunhan kevään pahin duuniruuhka on selätetty, niin uutta matskua on siis tulossa. Tarkoituksena mm. avata muutamia suomalaisia caseja, joita olen kerännyt talteen hamassa tulevaisuudessa siintävää kirjaprojektia varten.
Kauppatieteiden tohtori Arto Kuuluvainen bloggaa lähinnä bisneksestä ja urheilujohtamisesta & - markkinoinnista. Kuuluvainen on väitellyt Turun yliopiston kauppakorkeakoulusta. Hän on mm. luonut yhden Suomen ensimmäisistä yliopistotason Urheilujohtamisen -kursseista. Lisäksi Kuuluvainen on ollut mukana useissa urheiluseuroissa sekä monissa urheilubisneksissä omistajana ja partnerina.
keskiviikko 6. huhtikuuta 2016
Viimeisimmät mediapaistattelut: Kauppalehti & Turun Sanomat
Tunnisteet:
Arto Kuuluvainen,
Emil Elo,
Kauppalehti,
Media,
Turun Sanomat
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti